Įstaigoje priešmokyklinis ugdymas organizuojamas, vadovaujantis priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa

Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa apibrėžia priešmokyklinio ugdymo paskirtį, tikslą ir uždavinius, ugdomas kompetencijas, pasiekimų sritis, ugdymo(si) turinio gaires, pasiekimų lygių požymius ir vaikų pasiekimų vertinimą.

Bendrųjų programų mokymo(si) turiniu ugdomos šios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė bei socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos. Visos kompetencijos tarpusavyje susijusios, jos ugdomos integraliai. Jų ugdymo rezultatai nurodyti dalykų pasiekimų raidos aprašymuose.

Programoje išskirtos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis.

Programa siekiama atliepti 5–6 metų vaikų interesus, puoselėti jų gerovę ir tenkinti kiekvieno vaiko individualius, savitus poreikius bei galimybes. Įgyvendinant programą svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas, nes taip sudaromos sąlygos vaikams ugdytis programoje numatytas kompetencijas.

Kompetencijų raidos aprašas

Įstaigoje taip pat vadovaujamasi įvairiomis pažangiomis praktikomis ir teorijomis:

  • į vaiką orientuotame ugdymosi procese įgyvendinamos darnaus vystymosi ir kontekstinio mokymosi idėjos, remiamasi universalaus dizaino mokymuisi prieiga, tyrinėjimais grindžiamo ugdymosi teorijomis, akcentuojama situacijos bei žaidimo pedagogika;
  • M. Montessori ugdymo metodo grupėse vadovaujamsi M. Montessori metodo pagrindais,
  • sveikatos stiprinimo programų integravimas: (Lopšelio-darželio „Nykštukas“ mokytojų parengta sveikos ir saugios gyvensenos ugdymo programa „Sveikatos šaltinėlis“ 2024-2028 m.; „Universaliosios sveikatos ugdymo bei rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programos“; „Alkoholio, tabako ir kitus psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos progeama“);
  • socialinio emocinio ugdymo plėtra (socialinių-emocinių įgūdžių programa „Kimochi“; tarptautinė prevencinė vaikų socialinių įgūdžių ugdymo programa „Zipio draugai“ ir Dramblys.lt programa „Emocinio intelekto ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas“);
  • didelis dėmesys skiriamas STRREAM inovacijoms – gamtamoksliniam, technologiniam, inžineriniam, matematiniam, meniniam ugdymuisi bei skaitymo, rašymo pradmenų įgyjimui;
  • daug dėmesio skiriama skaitmeninio vaikų raštingumo ugdymuisi.

 

Sveikatos stiprinimui, judėjimo poreikių tenkinimui organizuojami fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenimo būdą skatinantys užsiėmimai. Fizinio aktyvumo veiklas organizuoja neformaliojo švietimo mokytojas.

Kūrybinės saviraiškos plėtotei vykdomos individualios ir grupinės meninio ugdymo veiklos, organizuojamos meninio ugdymo mokytojo.

Pagal poreikį ugdytiniams teikiama švietimo pagalba (logopedo, socialinio pedagogo, mokinio padėjėjo).

Siekiant užtikrinti kokybišką priešmokyklinį ugdymą, mokytojai taip pat vadovaujasi Rekomendacijomis priešmokyklinio ugdymo pedagogui „Patirčių erdvės“.

Patarimų rinkiniai – tai įdomių, prasmingų, tikslingų, šiuolaikiškų, į 5–6 m. vaikų iniciatyvas orientuotų projektinių veiklų grupėje ir kitose erdvėse pasiūlymai, padėsiantys vaikams augti ir bręsti kaip asmenybėms, išsiugdyti kompetencijas, numatytas priešmokyklinio ugdymo programoje, ir taip pasirengti mokytis mokykloje. Medžiagą parengė Nacionalinė švietimo agentūra įgyvendindama ESF projektą „Inovacijos vaikų darželyje“ (2021).

Rinkinį sudaro penki leidiniai:

1. Rekomendacijos priešmokyklinio ugdymo pedagogams. I knyga. Skirta veikloms grupėje (50 projektų);

2. Rekomendacijos priešmokyklinio ugdymo pedagogams. II knyga. Skirta veikloms lauke (50 projektų);

3. Projektų metodas priešmokyklinėje grupėje;

4. STEAM priešmokykliniame amžiuje;

5. Informatinis mąstymas priešmokykliniame amžiuje.

Bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo rekomendacijos

Patarimai pedagogams. Nuostabusis ženklų ir prasmių pasaulis priešmokyklinio ugdymo pedagogams (2016)

Metodinės rekomendacijos „Rekomendacijos dėl nuotolinio ugdymo proceso organizavimo ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje“ (2020).

 

Su priešmokyklinio amžiaus vaikais dirba:

  • Mokytoja metodininkė Daiva Navickienė; vyr. mokytoja Simona Erleckienė; mokytoja Rūta Alūzienė.
  • Meninio ugdymo vyr. mokytoja Odeta Stučinskienė;
  • Neformaliojo švietimo vyr. mokytoja Kristina Gotautienė;
  • Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Renata Damarodienė;
  • Socialinė pedagogė Rūta Jonikaitė-Kučinskienė;
  • Vyr. logopedės Marija Gėdrimienė ir Viktorija Dumskienė; logopedė Dovilė Balčiūnė;
  • Mokinio padėjėjos Ingrida Rupšytė ir Marytė Mikalauskienė.

 

Organizuojamas papildomas ugdymas (būreliai):

  • Vokalo studija – vadovė Odeta Stučinskienė;
  • Ankstyvoji robotika – Daiva Samuilienė;
  • Anglų kalba – Lina Dovtartienė.

 

Sveikatą stiprinanti mokykla 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tarptautinė prevencinė vaikų socialinių įgūdžių ugdymo programa „Zipio draugai“

 

 

 

 

 

 

Socialinių-emocinių įgūdžių programa „Kimochi“

 

 

 

 

 

DRAMBLYS.LT programa „Emocinio intelekto ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas“