Savivalda
Lopšelyje-darželyje veikia keturios savivaldos institucijos: lopšelio-darželio taryba, mokytojų taryba, vaikų taryba ir grupių tėvų komitetai.
Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš vietos bendruomenės atstovų (mokytojų, ugdytinių tėvų (globėjų), kitų darbuotojų). Už savo veiklą lopšelio-darželio taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio nariams.
Narius į lopšelio-darželio tarybą lygiomis dalimis atviru balsavimu renka: tėvus (globėjus) – visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, aplinkos darbuotojus – visuotinis darbuotojų susirinkimas, Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių atstovą – Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių sueiga. Lopšelio-darželio taryba sudaroma iš 9 narių: 3 tėvų (globėjų), nedirbančių lopšelyje-darželyje, 3 lopšelio-darželio mokytojų, 2 lopšelio-darželio aplinkos darbuotojų, Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių atstovo. Lopšelio-darželio taryba renkama trejiems metams. Lopšelio-darželio tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau nei dviem kadencijoms iš eilės.
Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame lopšelio-darželio tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas lopšelio-darželio tarybos sekretorius. Lopšelio-darželio direktorius negali būti lopšelio-darželio tarybos nariu.
Lopšelio-darželio tarybos sudėtis
Živilė Stonkutė – pirmininkė, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą;
Edita Žalpytė – sekretorė, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą;
Nariai:
- Rasa Piežienė, Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių atstovė;
- Kristina Navickienė, tėvų atstovė;
- Ernesta Kybartienė, tėvų atstovė;
- Lijana Paulauskaitė, tėvų atstovė;
- Rūta Aluzienė, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą;
- Irena Saparienė, virėja, aplinkos darbuotojų atstovė;
- Dovilė Narbutienė, mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio ugdymo programą, padėjėja, aplinkos darbuotojų atstovė.
Lopšelio-darželio tarybos funkcijos
- teikti siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
- pritarti lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarstyti darbo tvarkos taisykles;
- teikti siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
- kolegialiai svarstyti lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;
- kiekvienais metais vertinti lopšelio-darželio vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikti savo sprendimą dėl ataskaitos lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
- teikti siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
- svarstyti kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų ar lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikti siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;
- teikti siūlymų dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkinti formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
- svarstyti ir kitus lopšelio-darželio veiklos organizavimo klausimus.
Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų savivaldos institucijų atstovai.
Mokytojų tarybos funkcijos:
- aptarti praktinius švietimo reformos įgyvendinimo lopšelyje-darželyje klausimus, svarstyti vaikų ugdymo(si) rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, grupių komplektavimo, ugdomosios veiklos planavimo tvarką;
- įvertinti lopšelio-darželio veiklos programą, aptarti ugdymo tvarką, ikimokyklinio ugdymo programos realizavimą, vaikų brandumą mokyklai;
- aptarti skirtingų gebėjimų vaikų ugdymo organizavimo principus, konsultuotis su sveikatos priežiūros darbuotojais;
- analizuoti su lopšelyje-darželyje dirbančiais specialistais vaikų sveikatos, ugdymo(si), poilsio, mitybos ir kitus klausimus;
- rinkti atstovus į lopšelio-darželio tarybą;
- svarstyti siūlymus dėl mokytojų skatinimo;
- vertinti lopšelio-darželio administracijos veiklą;
- analizuoti lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus.
Vaikų taryba – ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų atstovai, renkami lopšelio-darželio vaikų atviru balsavimu vieneriems metams. Lopšelio-darželio vaikų tarybai vadovauja pirmininkas, atviro balsavimo metu surinkęs daugiausiai balsų. Savo veikla lopšelio-darželio vaikų taryba atliepia ugdytinių poreikius ir prisideda prie socialinio-kultūrinio kryptingumo principo įgyvendinimo.
Lopšelio-darželio tarybos sudėtis
Beata Kučinskytė – pirmininkė, Montessori ugdymo metodo „Riešutėlių“ grupės ugdytinė.
Nariai:
- Sofija Freimantaitė, ikimokyklinio amžiaus „Bitučių“ grupės ugdytinė;
- Tajus Vadeikis, priešmokyklinio amžiaus „Ežiukų“ grupės ugdytinis.
Vaikų tarybos funkcijos:
- teikti pasiūlymus lopšelio-darželio direktorei ir darželio tarybai, siekiant įstaigos veiklos kokybės gerinimo;
- aktyviai dalyvauti planuojant ir organizuojant renginius lopšelyje-darželyje;
- padėti organizuoti ir įgyvendinti lopšelio-darželio projektus;
- padėti pedagogams kurti gerą mikroklimatą lopšelyje-darželyje, būti vyresniųjų patarėjais, organizatoriais, draugais;
- įtraukti tėvus į lopšelio-darželio tobulinimo ir įvaizdžio kūrimo procesą.