Įstaigoje ugdymo procesas organizuojamas, vadovaujantis įstaigos specialistų parengta ikimokyklinio ugdymo programa „Mažais žingsneliais link didelio kelio“, kuri sukurta, remiantis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais ikimokyklinio ugdymo programų kriterijais ir ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis.

(Šiuo metu ikimokyklinio ugdymo programa atnaujinama.)

Įstaigoje taip pat vadovaujamasi įvairiomis pažangiomis praktikomis ir teorijomis:

  • į vaiką orientuotame ugdymosi procese įgyvendinamos darnaus vystymosi ir kontekstinio mokymosi idėjos, remiamasi universalaus dizaino mokymuisi prieiga, tyrinėjimais grindžiamo ugdymosi teorijomis, akcentuojama situacijos bei žaidimo pedagogika;

  • M. Montessori ugdymo metodo grupėse vadovaujamasi M. Montessori metodo pagrindais;
  • sveikatos stiprinimo programų integravimas (Lopšelio-darželio „Nykštukas“ mokytojų parengta sveikos ir saugios gyvensenos ugdymo programa „Sveikatos šaltinėlis“ 2024-2028 m.„Universaliosios sveikatos ugdymo bei rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programos“; „Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa“);
  • socialinio emocinio ugdymo plėtra (Socialinių-emocinių įgūdžių programa „KimochiDramblys.lt programa Emocinio intelekto ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas“);
  • didelis dėmesys skiriamas STEAM inovacijoms – gamtamoksliniam, technologiniam, inžineriniam, matematiniam ir meniniam ugdymuisi;
  • daug dėmesio skiriama skaitmeninio vaikų raštingumo ugdymuisi.

Sveikatos stiprinimui, judėjimo poreikių tenkinimui organizuojami fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenimo būdą skatinantys užsiėmimai. Fizinio aktyvumo veiklas organizuoja neformaliojo švietimo mokytojas.

Kūrybinės saviraiškos plėtotei vykdomos individualios ir grupinės meninio ugdymo veiklos, organizuojamos meninio ugdymo mokytojo.

Pagal poreikį ugdytiniams teikiama švietimo pagalba (logopedo, socialinio pedagogo, mokinio padėjėjo). 

Vaikų ugdymas(is) orientuotas į šias ugdymosi sritis:

  • „Mūsų sveikata ir gerovė“;
  • „Aš ir bendruomenė“;
  • „Aš kalbų pasaulyje“;
  • „Tyrinėju ir pažįstu aplinką“;
  • „Kuriu ir išreiškiu“.

Ugdymosi sritys yra ikidalykinės, orientuotos į šių, Programoje numatytų, vaikų pasiekimų plėtotę:

  1. kasdienio gyvenimo įgūdžiai;
  2. fizinis aktyvumas;
  3. emocijų suvokimas ir raiška;
  4. savireguliacija ir savikontrolė;
  5. savivoka ir savigarba;
  6. santykiai su suaugusiaisiais ir bendraamžiais;
  7. aplinkos pažinimas;
  8. matematinis mąstymas;
  9. skaitmeninis sumanumas;
  10. kalbų supratimas;
  11. kalbinė raiška;
  12. estetinis suvokimas;
  13. meninė raiška;
  14. kūrybiškumas;
  15. tyrinėjimas;
  16. problemų sprendimas;
  17. gebėjimas žaisti;
  18. mokėjimas mokytis.

Siekiant įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo tikslą, remiamasi Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasie­kimų aprašu (2024) ir Rekomendacijomis ikimokyklinio ugdymo pedagogui „Žaismė ir atradimai“Rekomendacijose ikimokyklinio ugdymo pedagogui į ugdymą žvelgiama iš vaiko perspektyvos – vaikas pripažįstamas kaip savo poreikius, interesus bei patirtį turinti individualybė, gebanti autentiškai mokytis ir kaupti patirtį dialogi­nėje sąveikoje su pedagogu ir kitais vaikais.

Medžiaga parengta ir išleista įgyvendinant ESF finansuojamą projektą „Inovacijos vaikų darželyje“. Projektą inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, vykdė Nacionalinė švietimo agentūra. 2021 m.

Rekomendacijas ikimokyklinio ugdymo pedagogui „Žaismė ir atradimai“ su­daro:

  1. Vadovas pedagogui.
  2. Knygelė vaikams iki šešerių metų „Pakylėta kasdienybė“.
  3. Knygelių rinkinys vaikams iki trejų metų. Jį sudaro 8 knygelės: Judantys laiptai„Aš“ pasaulisSmėlio dėžėKalbos spintelėAtradimų takelisKorysPuo­dų orkestrasMedžiagų dialogai.
  4. Knygelių rinkinys vaikams nuo trejų iki šešerių metų. Jį sudaro 10 kny­gelių: Judantis pasaulis, „Aš“ – matomas ir nematomas, Kalbos ir knygos gelmė, Žaliasis pieštukas, Energijos upė, Dėlionių kilimas, Pasaulis be sienų, Kūrybiniai dialogai, Mokymosi veidrodis, Realybių žaismė.
  5. Priedai knygelėms: Judantys laiptai, „Aš“ pasaulis, Korys, „Aš“ – matomas ir nematomas, Žaliasis pieštukas, Mokymosi veidrodis, Realybių žaismė.
  6. Priedai knygelėms.

Kviečiame žiūrėti rekomendacijų pristatymo renginio vaizdo įrašą.

 

Su ikimokyklinio amžiaus vaikais dirba:

  • Mokytojos metodininkės: Virginija Sutkienė, Loreta Mickevičienė, Eugenija Jurkienė; vyr. mokytojos: Živilė Stonkutė, Neringa Purlionienė, Edita Žalpytė, Audronė Milaknienė, Ilona Maksevičienė, Jurgita Tamašauskienė; mokytojos: Jurgita Danielaitienė, Indrė Dainutė, Roberta Astrauskienė, Vilija Jaškauskienė, Virginija Žukauskienė.
  • Meninio ugdymo vyr. mokytoja Odeta Stučinskienė;
  • Neformaliojo švietimo vyr. mokytoja Kristina Gotautienė;
  • Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Renata Damarodienė;
  • Socialinė pedagogė Rūta Jonikaitė-Kučinskienė;
  • Vyr. logopedės Marija Gėdrimienė ir Viktorija Dumskienė ir logopedė Dovilė Balčiūnė;
  • Mokinio padėjėjos Ingrida Rupšytė ir Marytė Mikalauskienė.

 

Organizuojamas papildomas ugdymas (būreliai):

  • Vokalo studija – vadovė Odeta Stučinskienė;
  • Ankstyvoji robotika – Daiva Samuilienė;
  • Anglų kalba – Lina Dovtartienė.

 

Sveikatą stiprinanti mokykla 

Tarptautinė prevencinė vaikų socialinių įgūdžių ugdymo programa „Zipio draugai“

 

 

 

 

 

 

 

 

Socialinių-emocinių įgūdžių programa „Kimochi“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DRAMBLYS.LT programa Emocinio intelekto ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas