Menu Close

RYTO RATAS IR TYLA MONTESSORI GRUPĖJE

M.Montessori ugdymo sistema viena iš netradicinio ugdymo sistemų, kurioje žmogus suvokiamas kaip nedaloma visuma. M. Montessori ugdymas tai pagalba asmenybei, kad ji galėtų tobulėti ir pasiekti dvasinį nepriklausomumą.Čia akcentuojamas žmogaus individualumas, savarankiškumas, pagarba. Veikdamas, būdamas aktyvus vaikas atranda ir suvokia pats save .Taip jis įgyja žinių, savarankiškumo ir gebėjimo pasirūpinti savimi.

Ryto ratas montessori grupėje – mūsų geros, ramios ir turtingos dienos pradžia. Ratas suburia grupės ugdytinius bendrai veiklai, naujų įgūdžių įgijimui, sužinojimui kažko naujo, kai susėdame ratu, kad pasidžiaugtume visais atėjusiais, kad pagalvotume apie tuos, kurie neatėjo, kad pasikalbėtume apie tai kaip jaučiamės, apie tai kas gero ir svarbaus įvyko ar dar įvyks grupėje, namie ir pasaulyje…Ryto rate aptariame kokia diena mūsų laukia, keliame klausimus ir ieškome atsakymų į juos, diskutuojame, kuriame, atliekame grupines užduotis, tai puiki dienos pradžia, kai mokomės ne tik išgirsti, bet ir tyliausią prakalbinti. Neatsiejama „Ryto rato“ dalis – pirštukų žaidimai. Pirštukų žaidimai yra puiki meninės išraiškos forma, tuo pačiu lavinanti vaikų smulkiąją motoriką, kūrybinę vaizduotę, kalbą, dėmesingumą. Pirštukų žaidimams  parenkame  įvairią kalbinę medžiagą – eilėraštukus, smulkiąją tautosaką, trumpus pasakojimus, kurie  derinami su pirštų judesiais.

Tarp daugelio prasmingų užsiėmimų ir veiklos sričių montessori grupėje ryto rato metu – pusiausvyros pratimai. M.Montesori susidomėjo tuo, kad viso pasaulio vaikai spontaniškai bando lavinti savo judesius tai eidami šaligatvio krašteliu, tai lipdami ant gulinčio rąsto ir t.t.Ji neabejojo, kad vaikai tai daro nesąmoningai, jausdami tokių pratybų poreikį. Kad tą vidinį vaikų poreikį patenkintų M.Montessori parengė specialius pratimus vaikų judesiams lavinti. Pusiausvyros pratimai atliekami einant linija, kuri  užklijuota ant kilimo. Jie atliekami kasdien, kaip vaikų gyvenimo ritmo dalis, lydimi skirtingo muzikos charakterio. Eiti ant grindų nubrėžta linija ir nuo jos nenukrypti vaikui nėra taip paprasta, tačiau šiuos pratimus vaikai labai mėgsta. Pusiausvyros pratimai padeda formuoti taisyklingą kūno laikyseną, padeda pajausti pusiausvyrą, koordinuoja vaikų judesius, lavina kūrybinę vaizduotę, padeda sukaupti dėmesį.

Tyla M.Montessori grupėje – kolektyvinis pasiekimas. Tyla yra tai, ką vaikai padaro  valios pastangomis, suvaldydami savo judesius. Tyla – pasak M. Montessori, padeda suprasti, kad žmoguje yra vidinis gyvenimas. Tyloje su vaikais atliekame įvairius pratimus. Mokomės išgirsti garsus, kuriuos sukelia žmogaus judesiai, tyloje stengiamės atpažinti įvairių daiktų, kurie krito garsus. Išgirstame garsus, kurie girdimi plėšant, kerpant, glamžant popierių. Atpažįstame garsus, kurie išgaunami dedant skirtingus daiktus.Tyloje klausomės muzikos ir literatūros kūrinių.

Auklėtoja metodininkė Loreta Mickevičienė

[nggallery id=8]

Skip to content