Vaiko požiūris į maistą ir pagrindiniai mitybos polinkiai susiklosto pirmaisiais gyvenimo metais. Vaikai, kurie nepakankamai pavalgo arba yra netinkamai maitinami, būna mažesni, dažniau serga, prasčiau mokosi. Dėl netinkamos mitybos per pastaruosius metus padaugėjo ir antsvorio bei nutukimo tarp vaikų atvejų, o tai taip pat sukelia daugybę grėsmingų ligų.

Ką tuomet daryti?

  • Nesėskite su vaiku prie stalo, turėdami tik tą vienintelį tikslą – pamaitinti jį, nežiūrint į nieką.
  • Neverskite vaiko valgyti, jei jis nenori, ir nereikalaukite, kad suvalgytų viską, kas yra lėkštėje.
  • Neleiskite vaikui valgyti žiūrint televizorių.
  • Prie naujo maisto mažylį pratinkite kantriai.
  • Leiskite vaikui valgyti tiek, kiek jis nori.
  • Užkandžiavimas turėtų būti apgalvotas, geriausiai tam tinka vaisiai arba jogurtas.
  • Pasistenkite, kad vaikas laikytųsi mitybos režimo: tris kartus pagrindiniai valgiai ir du kartus – užkandžiai.
  • Ugdykite vaiko atsparumą neigiamam reklamos poveikiui.
  • Venkite vaikui į ikimokyklinio ugdymo įstaigą dėti saldumynų užkandžiams ar kitiems vaikams pavaišinti.
  • Kartais gaminkite kartu su vaiku, sugalvokite patiekalams įdomius pavadinimus.

Taigi, norėdami užauginti sveiką ir laimingą vaiką, tėvai turėtų stengtis suformuoti kuo teisingesnius jo mitybos įpročius nuo mažų dienų.

Patarimai kaip sveikai maitintis:

  • Valgykite įvairų maistą;
  • Valgykite daug maisto produktų, kuriuose yra sudėtinių angliavandenių;
  • Kuo daugiau valgykite daržovių ir vaisių;
  • Išlaikykite tinkamą kūno svorį ir jūs puikiai jausitės;
  • Valgykite saikingai – mažinkite vieno ar kito produkto kiekį, bet neatsisakykite jo visiškai;
  • Valgykite reguliariai;
  • Gerkite daug skysčių;
  • Daugiau judėkite;
  • Pradėkite nedelsdami! Imkitės permainų palaipsniui.
  • Atminkite, nėra „gerų“ ar „blogų“ maisto produktų.
  • Žinokite, sveika mityba padės jums išlaikyti normalų kūno svorį.

Vaikams maitintis rekomenduojami maisto produktai:

1.     Daržovės, bulvės, vaisiai,, uogos ir jų patiekalai;

2.     Sultys, pageidautina šviežiai spaustos (išskyrus citrininių vaisių ir vynuogių);

3.     Grūdiniai (duonos gaminiai, kruopų produktai);

4.     Nemalta liesa mėsa, liesos mėsos produktai;

5.     Žuvis ir jos produktai;

6.     Aliejus;

7.     Kiaušiniai;

8.     Geriamasis negazuotas vanduo.

Būkime ir likime sveiki!

Kuršėnų l/d “Nykštukas” dietistė Irina Stupak