Menu Close

„READING ALOUD METHODS IN EUROPEAN PRESCHOOLS“ AUSTRIJOJE, VIENOJE

Šių metų kovo 25-26 dienomis Vienoje, Austrijoje, vyko mokymai „Reading Aloud Methods in European Preschools“, organizuoti pagal Erasmus+ projektą ReadIn (projekto numeris 2024-1-LT01-KA121-SCH-000229343). Į šiuos mokymus susirinko dalyviai iš: Švedijos, Austrijos, Serbijos, Slovėnijos, Latvijos, Vengrijos ir Lietuvos. Mūsų šaliai atstovavo šešios pedagogės: Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio ,,Eglutė“ specialioji pedagogė metodininkė Valda Pileckienė, Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio ,,Žiedelis“ logopedė Dovilė Bakonytė, Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Simona Erleckienė, Meškuičių lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo mokytoja Neda Dovidaitytė, Kairių lopšelio-darželio ,,Spindulėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Asta Kerienė ir Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ vyresnioji logopedė Loreta Norutytė.
Tarptautinių mokymų tikslas – dalintis geriausiomis praktikomis, idėjomis ir metodais, skirtais ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų leksiką, kognityvinius gebėjimus, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius per garsinį skaitymą. Pedagogai pristatė įvairius metodus, kuriuos naudoja savo kasdienėje praktikoje, skatindami vaikų kalbos vystymąsi ir kūrybiškumą. Diskutuota apie garsaus skaitymo naudą vaikų kalbos raidai ir socialiniams santykiams. Plėtoti komunikavimo, bendradarbiavimo įgūdžiai, sužinota apie rečiau mūsų šalyje paplitusį „Kamishibai“ metodą ir inovatyvią priemonę ,,Toniebox“, susipažinta su „Bornholmo“ modeliu, „Trijų savaičių“, „Bablarna“ ir „Skaitymo krepšio“ metodais, atnaujintos žinios apie jau girdėtus metodus: piktogramas, teatrines inscenizacijas, knygų pasakojimą ir pan. Lietuvai atstovaujančios pedagogės mokymų metu atkreipė dėmesį į garsaus skaitymo integravimą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi procese, naudojant projektų ir žaidimo metodus. Pranešimų metu išryškinti svarbiausi elementai, tokie kaip: aktyvus vaiko dalyvavimas, ugdymasis per patirtį bei pažinimo džiaugsmas. Mokymų metu ne tik dalintasi teorinėmis žiniomis apie taikytinų metodų įtaką vaikų ugdymosi procesui, bet ir praktiškai išbandyti jų įgyvendinimo principai – žaisti įtraukiantys, smalsumą ir aktyvų įsitraukimą skatinantys žaidimai. Diskusijų metu aptarta pristatytų metodų reikšmė, judėjimo ir vaizdumo nauda, puoselėjant įtrauktį ir vaikų tarpkultūrinį supratimą. Susipažinus su naujais metodais, svarstytos jų pritaikymo galimybės mūsų šalies ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Taip pat dalintasi bendrąja informacija apie skirtingų šalių ugdymosi proceso veiklos organizavimą – įstaigų darbo valandas, pedagogų ir ugdytinių atostogas, vaikų skaičių grupėse, pedagogų kiekį vienoje grupėje ir kitus panašumus bei skirtumus.
Mokymų metu įgyta patirtis tik patvirtina – kaip svarbu skatinti vaikų kūrybiškumą ir savarankiškumą, siekiant kiekvieno vaiko asmeninės ūgties. ReadIn projektas ne tik prisidėjo prie mūsų šalies pedagogų profesinio augimo, bet ir sustiprino tarptautinį bendradarbiavimą, suteikė galimybę plėtoti tarpkultūrinę kompetenciją, šiek tiek artimiau susipažįstant su Austrija, jos kultūra, tradicijomis, kerinčiu kraštovaizdžiu ir gastronomija. Tobulinti dalyvavusių pedagogų anglų kalbos ir skaitmeninio raštingumo įgūdžiai, galiausia, puoselėtas ryšys su Europos švietimo bendruomene.

Taip pat skaitykite: https://www.siauliuraj.lt/naujienos/455/ikvepimo-kupina-patirtis-vienoje-garsinio-skaitymo-metodu-mokymai-europos-pedagogams1:4875?fbclid=IwY2xjawJkeZhleHRuA2FlbQIxMAABHi3zDop0o3qhWJHi4Zee1QxAX-PvAuDUx48Y4sPGnr7P_bxYCDNBvBgodt50_aem_m7WbyDjMYoBWsOYYoWVdWw

Skip to content