Kalbos erdvės paskirtis M. Montessori grupėje – įgyti elementarius kalbinio bendravimo įgūdžius. Kalbinis bendravimas suprantamas, kaip bendravimas su savo bendraamžiais, su kitais žmonėmis sakytine ir rašytine kalba. Šis tikslas ir lemia kalbos erdvės turinį montessorinėje grupėje. M. Montessori pedagogikoje išskiriamas imlusis dvasinis laikotarpis kalbai. Imlusis laikotarpis kalbai vaikams prasideda dar negimus, jį žavi ir traukia žmogaus kalbos garsai. Imlusis raidžių pažinimo laikotarpis pasireiškia nuo 3 – jų iki 4 – ių metų amžiaus.

M. Montessori metodo „Spindulėlių“ grupės vaikai dažnai keliauja po raidžių pasaulį. Nuolat stengiamės plėsti vaikų suvokimą kaip įvairiapusiškai galima pažinti raidę (liečiant, piešiant, matant, ieškant panašių daiktų aplinkoje). Šį kartą su raidelėmis susipažinti stengiamės naudojant netradicinius, žaismingus ugdymo(si) būdus bei metodus, kurie suteikia vaikams teigiamų emocijų bei didina ugdymosi motyvaciją, norą pažinti. Veikla, kupina žaismo, atradimų, garantuoja teigiamas mažųjų emocijas, o kai veikla vaikams patinka, ugdymas – veiksmingas. Montessoriukai „virė“ raidžių sriubą. Su pincetais, šaukštu „žvejojo“ nurodytas raides vandens dubenyje ir dėjo į „puodą“, ieškodami konkrečios raidės kontūrų. Užrištomis akimis apčiuopiant stengėsi atrasti savo vardo pirmąją raidelę, dėliojo savo vardo raideles iš sagų, kaladėlių, geometrinių figūrų ir gamtinės medžiagos. Taip praktiškai veikiant netradiciniais būdais, ugdosi ne tik kūrybingumas, bet ir lavėja smulkioji motorika, tobulinama akies – rankos koordinacija, formuojasi raidės siejimo su ją žyminčiu garsu, garsinės analizės įgūdžiai. Vaikai tampa pastabesni garsams, labiau domisi raštu, užrašais, kuriuose ieško jau pažįstamų raidžių, bando skaityti. „Spindulėlių“ grupės vaikai dar kartą įsitikino, jog veikti raidžių pasaulyje yra smagu.

Auklėtoja metodininkė Loreta Mickevičienė