Žaidimas mažiesiems – ne tik malonumas, bet ir svarbi veikla. Žaisdami vaikai tyrinėja ir atranda pasaulį, supažįsta ne tik su lengvais, bet ir sudėtingais dalykais, pavyzdžiui, skirti kairę ir dešinę puses, erdvės, dydžio, laiko sąvokomis. Norėdamos lavinti penkiamečių erdvės ir laiko suvokimą, sąvokas, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius, nutarėme įsijungti į respublikinį ilgalaikį prevencinį ugdymo projektą „Žaidimai moko“.
Ugdytiniai žaidė daug žaidimų, atliko įvairių kūrybinių užduočių, mokėsi žaisti komandomis, kurių metu reikėjo dalintis, tartis, matyti šalia esantį draugą ir, esant reikalui, suteikti pagalbą, patarti. Erdvės sąvokų formavimui naudojome namų apyvokos daiktus: vienkartines stiklines, drabužių segtukus, siūlus, stiklainių dangtelius, foliją, pagaliukus ir kt. Taškelių jungimas į figūras, dėlionės, daiktų dėstymas pagal instrukcijas, jų esamos vietos nusakymas savo padėties atžvilgiu lavino penkiamečių regimąjį suvokimą, tikslino akies ir rankos koordinaciją. Užsiėmimų metu taip pat daug lankstėme iš popieriaus.
Projektas „Žaidimai moko“ buvo naudingas ne tik vaikams, bet ir mums, pedagogams. Dauguma ,,Drugelių“ grupės ugdytinių parašo ir skiria savo vardą, be klaidų kopijuoja raides ir žodžius, pavadina pagrindines geometrines figūras, savaitės dienas, metų laikus, paros dalis, jungia punktyrines linijas, taisyklingai kerpa žirklėmis, jų rankos judesiai tapo tikslesni, koordinuoti. Mokslo metų pabaigoje projekte dalyvavę ugdytiniai atliko testą, kuriame atsispindėjo vaikų gebėjimai.
Visą projekto veiklą tėveliai stebėjo grupės rūbinėje įkurtame stende. Jame tėvus nuolat informuodavome, rodėme, ką nuveikėme užsiėmimų metu, ko išmokome ir kur dar reikėtų patobulėti, pasistengti.
Auklėtoja metodininkė Vijoleta Grudžinskienė