09
Geg
AŠ, GYVŪNAI IR EMOCIJOS
Kuršėnų lopšelyje-darželyje „Nykštukas“ ypatingas dėmesys skiriamas socialiniam emociniam vaikų ugdymui. Per savęs pažinimą ugdome jų pasitikėjimą pačiais savimi, geranoriškumą ir atjautą aplinkiniams. Siekiame vaikų socialinio sąmoningumo, atsakingumo ir kokybiško bendravimo. Tai atliekame per įvairias veiklas. O šį kartą norime pasidžiaugti savaitinių M. Montessori grupių įgyvendintu projektu „Aš, gyvūnai ir emocijos“.
M. Montessori ugdymo metodo „Riešutėlių“ ir „Spindulėlių“ grupių vaikai visą savaitę atliko įvairias emocijų pažinimo veiklas, į kurias įtraukė ir STEAM elementus. Vykdė eksperimentus su vandeniu, aliejumi ir druska, kuomet vanduo sukyla ir pradeda burbuliuoti. Vaikai šį eksperimentą susiejo su pykčio emocija ir nustatė, kad kaip ir išsiliejus vandeniui jis nurimsta (nebeburbuliuoja), taip ir žmogaus emocijos – atslūgsta.
Svarbiausias veiksnys šiame projekte buvo gyvūnai. Projekto metu vaikai pasakojo vieni kitiems apie savo augintinius, gyvūnus sutiktus artimoje aplinkoje. Dalinosi žiniomis, patirtimi, kaip rūpinasi savo augintiniais, juos maitina, prižiūri, žaidžia. Vaikai kūrė įvairius kūrybinius darbus, dalinosi mintimis, emocijomis, jausmais, kurias jiems sukelia bendravimas su gyvūnais. Džiaugsmas, ramybė, laimė, atsakomybė, meilė, draugystė, pasitikėjimas, pagarba, rūpestis – dažniausiai vaikams kylantys jausmai, būnant šalia gyvūnų. Buvo aptarta ir tai, kodėl kartais būdami šalia gyvūnų žmonės jaučia nerimą, baimę, nepasitikėjimą. Aptartas ir saugaus bendravimo su gyvūnais taisyklės.
Buvo surinkta informacija, kiek ir kokių augintinių augina mažieji montessoriukai ir pedagogai, o statistinėje informacijoje buvo užfiksuoti šuniukai, kačiukai, žuvytės, jūrų kiaulytės, žiurkėnai ir net vabzdžiai. Vis tik pirmą ir nepralenkiamą vietą užėmė šuniukai.
Projekto baigiamoji dalis – vaikų kūrybinių darbelių parodėlė „Mylimas ir labai reikalingas“, kuri eksponuojama „Spindulėlių“ grupės laiptinėje.