Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Nykštukas“ pedagogės, dirbančios pagal M. Montessori ugdymo metodą Loreta Mickevičienė, Virginija Sutkienė, Eugenija Jurkienė nuolat dalijasi gerąją darbo patirtimi su rajono pedagogais, kviečia juos pasisemti naujų žinių. Šių metų vasario 22 d. buvo organizuotas seminaras rajono pedagogams „Alternatyvūs M. Montessori metodo priemonių panaudojimo aspektai“. M. Montessori ugdymo sistema paremta reikalavimu „mokytis veikiant“, vadinasi vaikas aplinkoje – aktyvus, užsiima ir veikia įgydamas pasitikėjimą savo jėgomis, siekia prasmingo tikslo veikdamas su įvairiomis priemonėmis. Aplinka kupina priemonių, konkrečių daiktų, todėl vaikas, veikdamas su konkrečia medžiaga ar priemone, pamažu skleidžiasi kaip asmenybė. Pedagogės, surengusios montessori priemonių parodą, jas pristatė rajono ikimokyklinio ugdymo pedagogams, pasiūlė alternatyvių būdų, kaip galima pritaikyti montessori priemones vaikų ugdyme. Praktinės veiklos metu rajono pedagogai turėjo galimybę prisiliesti prie montessori priemonių, išbandyti darbą su jomis. Dirbdami su metaliniais intarpais pedagogai susikūrė knygelę ir pajuto, kaip galima formuoti spalvinės ritmikos pajautimą, iškeliama vaiko kūrybinė galia, nepriklausomybės jausmas. Užduotis atrodė paprasta, tačiau labai įdomi ir skatinanti mąstyti.
Pedagogams buvo sudarytos sąlygos stebėti praktinę vaikų veiklą, kurią vedė auklėtoja metodininkė Virginija Sutkienė. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rima Andrulaitienė ir auklėtoja metodininkė Loreta Mickevičienė pristatė pranešimą „M. Montessori metodo kelias Kuršėnų lopšelyje-darželyje „Nykštukas“, auklėtoja metodininkė Eugenija Jurkienė pristatė pranešimą „Netradicinių erdvių panaudojimas vaikų saviraiškos ugdyme“. Ji akcentavo, kad ugdymas ikimokyklinėse įstaigoje vyksta ne tik grupėje ar salėje. Aplinkos pakeitimas žadina vaikų kūrybą, skatina iniciatyvą, padeda rutulioti savarankišką žaidimo siužetą. Vaikų veikla darželyje, juos supanti aplinka yra įdomi ir įvairi, atitinkanti jų galimybes ir poreikius, padedanti vaikui atskleisti savo sugebėjimus. Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Daiva Navickienė dalinosi patirtimi, kaip ir kokias M. Montessori metodo priemones naudoja savo veikloje.
Sėkmingai išnaudojant montessori metodo ugdymo priemones bei jų teikiamas galimybes greitai galima pastebėti, kaip vaiko asmenybė bręsta, plečiasi jo dvasinė patirtis, proto galios.
Pedagogės, dirbančios pagal M.Montessori ugdymo metodą:
Loreta Mickevičienė, Eugenija Jurkienė, Virginija Sutkienė